Khamis, 29 September 2016

Badan sihat dengan shaklee / Shaklee Pasir Gudang


Assalamualaikum dan salam sejahtera... ari ni saya nak kongsi dengan kawan-kawan, pasal kawan saya ni.. memang rajinlah orangnya..macam-macam dia buat walaupun ada anak kecik...

Satu ari tu dia ngadu, sangat sakit badan..badan rasa berangin je dan lenguh-lenguh yang amat sampaikan menjejaskan kerja rutin yang selalu dia buat...saya cuma syorkan amik alfalfa dan B Complex Shaklee. Kombinasi yang paling murah tetapi mempunyai banyak manfaat... lagipun mampu milik.

Rasanya baru dua minggu dia amalkan B Complex dan alfalfa shaklee..lihatlah hasilnya sendiri dan apa kata dia tentang perubahan yang dia dapat setelah amalkan supplement shaklee...

www.lermarazali.com, shaklee pasir gudang,


Ada sesetengah orang mungkin tidak berkesan dengan dia, dan ada sesetengah orang cepat je kesan dia nampak. Sebab apa ?  Sebab ianya
bergantung pada tahap kesihatan badan masing-masing. Semakin banyak asid dalam badan seseorang tu semakin lambat penyembuhannya. 

Alhamdulillah... kawan saya ni cepat je kesan pada dia.. syukur sangat-sangat dapat membantu.

Sedikit sebanyak tentang Alfalfa....
Alfalfa shaklee di kenali sebagai " Raja Segala Tumbuhan" yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat pada buah-buahan dan sayur-sayuran. 


www.lermarazali.com


Alfalfa kaya dengan :-
* Protien
* Asid amino
* Klorofil
* Serat
* 15 zat galian
* 10 vitamin
* 8 enzim dan 
* Fitokimia


Fungsi Alfalfa Shaklee:-

Mencuci hati, darah dan usus
* Menghilangkan toksin dari badan
* Membersihkan hati, kolon dan darah
* Mencantikkan kulit dan otot

Melawan alahan
* Memperbaiki keadaan kulit 
* Hidung sensitif
* Bau badan
* Ulat air ( athlete's foot )

Baik untuk perubahan patologi didalam usus dan perut
* Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperasidity, ulser, gastrik, hepatitis dan sembelit.

Menyingkirkan lemak dan kolesterol
* Menghapuskan lemak
* Mengurangkan kolesterol
* Mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi
* Bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol



Sedikit sebanyak tentang  B Complex Shaklee:-

Mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuk biotin dan asid folik dan merupakan vitamin larut air. Sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan.

www.lermarazali.com,


Bagaimana memilih B complex yang baik ?
# Mengandungi kesemua 8 vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin.

# Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin.

# Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar

# Elakkan pengambilan B complex yang menawarkan rumusan sustained release


Kebaikkan B Complex Shaklee

Menukar makanan kepada tenaga
Bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protien  kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan / kelesuan.

Melawan tekanan
Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus melegakan tekanan, meredakan sakit kepala, kemurungan dan insomnia.

Baik untuk mata
Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti pengelihatan.

Perkasakan memori dan daya pemerhatian / fokus

Mencegah anemia 
Membantu pembentukkan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, Mencegah sakit kepala, pening, lemah semangat dan keletihan.

Meredakan senggugut
Baik untuk masalah senggugut ( PMS ), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

Meredakan alahan



Sebarang pertanyaan dan pembelian tentang produk shaklee boleh hubungi saya:-


LERMA ABDUL RAZALI
013 7836227
SHAKKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
SHAKLEE ID: 1091931
BLOG: www.lermarazali.com
FB : Lerma Abd Razali
FN PAGE : Lerma healty/beauty
COD: Kota Masai, Masai, Tmn Cahaya Masai, Cahaya Baru, Tmn Scientax, Kg. Pasir Putih, Tmn Cendana


Dapatkan konsultasi percuma dan tips eksklusif dengan setiap pembelian anda.



** Segala testimoni dan penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan. Apa jua penyakit, mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Jumaat, 23 September 2016

Cara makan herb lax yang berkesan



Assalamualaikum dan salam bahagia... hari ni saya nak berkongsi dengan kawan-kawan tentang cara makan herb lex yang sangat berkesan. Sebelum tu saya nak tanya.. dah kenal ke dengan "Herb Lax Shaklee".


APA ITU HERB LAX SHAKLEE ?

Merupakan kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat yang mengandungi 9 herba semulajadi. Herb lax bertindak membersihkan usus dan melegakan sembelit secara lembut dan mampu menyahtoksin dari badan.


www.lermarzali.com, pengedar shaklee pasir gudang,






APAKAH KANDUNGAN HERB LAX ?

Herb lax mengandung 9 jenis herba terpilih yang mempunyai fungsi-fungsi tertentu antaranya ialah:-

1. Senna leaves
Ianya mampu merangsang tindakkan pembersihan yang lembut pada usus dan perut.

Juga mampu mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.


2. Buckhorn bark
Berfungsi melembutkan najis untuk memudahkan pergerakkan dan memberikan lembapan kepada usus.


3. Licorice root
Membantu dalam proses detoksifikasi.


4. Fennel seeds
Berupaya mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol.

Juga membantu dalam pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut.


5. Anise seeds
Mampu merangsang pengeluaran  jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.


6. Rhubarb root 
Herba yang banyak digunakan dalam perubatan cina untuk digunakan sebagai antibiotik.


7. Blue malva flower
Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.


8. Culver's root
Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.


9. Alfalfa leaves
Membersihkan usus, darah dan hati.




APAKAH MANFAAT UTAMA HERB LAX ?
Terdapat beberapa manfaat utama herb lax terhadap badan kita, antaranya ialah:-

* Pembersihan najis yang tersekat

* Merangsang usus untuk mempercepatkan pembersihan

* Membantu masalah sembelit

* Mengempiskan perut

* Mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut



BAGAIMANA CARA MAKAN HERB LAX YANG BERKESAN ?

* Sesuai di ambil secara tablet atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman herba.

* Untuk kesihatan yang berpanjangan makan 2 kali seminggu ( 4 biji setiap kali sebelum tidur).

* Untuk pembersihan usus / masalah sembelit, detox dan mengawal berat badan makan setiap malam 2-4 biji sebelum tidur.



PERHATIAN !!!!

# Mereka yang mempunyai masalah penghadaman yang lemah mungkin akan mengalami cirit-birit pada awal pengambilan herb lax Shaklee.

# Untuk keadaan yang normal, biasanya herb lax akan bertindak setelah 6 hingga 12 jam ia di ambil.

# Mereka yang mempunyai masalah sembelit boleh meningkatkan pengambilan herb lax kepada 5 - 8 biji sehari, dan boleh kembali kepada dos asal apabila proses perkumuhan kembali normal.




SIAPAKAH YANG PERLU MENGAMBIL HERB LAX ?

Herb lax ni hanya sesuai untuk mereka yang berumur 12 tahun ke atas hingga dewasa.

* Mereka yang mempunyai masalah pembuangan

* Mereka yang selalu atau kerap mengalami sembelit

* Mereka yang pentingkan kesihatan dalaman

* Mereka suka makan makanan berat dan berminyak serta berlemak

* Mereka yang mengalami kesukaran merawat jerawat 

* Mereka yang sukar menurunkan berat badan

* Mereka yang mengalami buasir

* Mereka yang ingin menurunkan berat badan

* Mereka yang banyak bergantung pada ubat-ubatan terutama pil penahan sakit



Setiap botol Herb lax mempunyai 120 tablet dan hanya berharga RM52.50 sahaja ! Sebarang pertanyaan dan pembelian tentang produk shaklee boleh hubungi saya:-


LERMA ABDUL RAZALI
013 7836227
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID 1091931
BLOG : www.lermarazali.com
FB : Lerma Abd Razali
FN PAGE : Lerma healty/beauty

Dapatkan konsultasi percuma dan tips eksklusive dengan setiap pembelian anda.








Khamis, 22 September 2016

Masker Vitamin C



Assalamualaikum dan salam sejahtera kawan - kawan..hari ni saya nak share pasal masker yang paling simple, paling selamat dan sangat-sangat mudah untuk diamalkan. Jeng..jeng..jeng... "MASKER VITAMIN C".


www.lermarazali.com, Shaklee pasir Gudang,



Nak tau cara-cara membuat masker vitamin C

LANGKAH 1 ~ Patahkan vitamin C kepada tiga bahagian

LANGKAH 2 ~ Ambil satu ( Yang dua bahagian simpan untuk hari                            lain )

LANGKAH 3 ~ Hancurkan dalam piring

LANGKAH 4 ~ Masukkan sesudu air

LANGKAH 5 ~ Biarkan beberapa minit  atau sehingga kembang

LANGKAH 6 ~ Sementara tunggu masker kembang, cuci muka                                  bersih-bersih dan lap hingga kering

LANGKAH 7 ~ Sapukan masker pada muka dengan rata keseluruh                            muka

LANGKAH 8 ~ Biarkan hingga kering ( 20 ~ 30 minit ) 

LANGKAH 9 ~ Bilas muka dengan air bersih

Hasilnya pasti akan berpuas hati.. cubalah... tak rugi pun mencuba...

Sangat - sangat di sarankan untuk mereka yang mempunyai kulit yang berminyak.

Bagi mereka yang mempunyai kulit kering tidak digalakkan.


NOTAKAKI: Tidak perlu tebal sapu nipis sahaja sudah memadai.



KELEBIHAN MASKER VITAMIN C

* Merangsang penghasilan kolagen dari dalam kulit

* Menegangkan kulit wajah

* Mengecutkan jerawat

* Mencerahkan muka

* Menyegarkan wajah

So.. kepada mereka yang belum mengetahui cara-cara membuat masker yang selamat... sekarang dah tau kan...apa tunggu lagi.. cubalah...


PROMOSI BULAN SEPTEMBER

VITAMIN C SR PLUS
BUY 6 FREE 1
BUY 2 DISCOUNT 5%

ESP
BUY 6 FREE 1
BUY 2 DISCOUNT 5%


Sebarang pertanyaan dan pembelian tentang produk shaklee boleh hubungi saya:-

LERMA ABDUL RAZALI
013 7836227
SHAKKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
SHAKLEE ID: 1091931
BLOG: www.lermarazali.com
FB : Lerma Abd Razali
FN PAGE : Lerma healty/beauty
COD: Kota Masai, Masai, Tmn Cahaya Masai, Cahaya Baru, Tmn Scientax, Kg. Pasir Putih, Tmn Cendana


Dapatkan konsultasi percuma dan tips eksklusif dengan setiap pembelian anda.



Rahsia umur panjang - vivix




SHAKLEE TAMAN CAHAYA MASAI



Assalamualaikum dan salam sayang,

Hari ini saya nak berkongsi dengan pembaca yang budiman, mengenai tips bagaimana mahu menjaga kesihatan yang berpanjangan...


faktor terbesar yang menentukan usia bukanlah pada faktor genetik tapi amalan cara hidup seharian. Beberapa amalan yang perlu dilakukan agar sentiasa terhindar dari jangkitan kuman yang boleh menimbulkan masalah kesihatan. Dan perkara ini perlu dititikberatkan dalam kehidupan kita...


Flos setiap hari
Ia membantu menjaga saluran darah yang sihat. Kajian pada 2008 oleh Universiti New York menunjukkan menggunakan flos setiap hari mengurangkan jumlah bakteria berpunca daripada jangkitan gusi dalam mulut.

Bakteria ini berupaya memasuki saluran darah dan mencetuskan keradangan pada arteri iaitu faktor risiko utama penyakit jantung.


Banyakkan bersenam
senaman memperbaiki emosi, ketajaman mental, keseimbangan tubuh serta meningkatkan jisim otot dan tulang.


Makan bijirin kaya serat
Menikmati satu hidangan bijirin penuh terutama di waktu pagi didapati membantu warga emas mengekalkan kestabilan tahap gula dalam darah sepanjang hari.

Mereka yang mengamalkan tabiat ini berisiko rendah mengalami penyakit kencing manis, yang menjadi penggerak kepada penuaan pramatang,


Pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran
pentingkan pengambilan buah-buahan serta sayuran pelbagai warna, selain roti gandum dan bijirin berwarna gelap.


Cara hidup teratur
Selain pemakanan yang seimbang setiap hari, Tidur dan bangun pada waktu yang sama setiap hari adalah tabiat yang baik bagi membantu tubuh berada dalam keseimbangan mental serta fizikal.

Apabila keseimbangan ini terjejas, dengan melakukan perkara yang di luar rutin atau kebiasaan, ia boleh melemahkan imuniti tubuh, sekali gus membuatkan kita mudah terdedah kepada jangkitan selesema dan bakteria.


Kesedaran
Mereka yang berpersonaliti menarik didapati menikmati kehidupan yang panjang.

Ia berikutan golongan jenis ini lebih mematuhi saranan doktor, mengambil ubatan pada masa dan jumlah yang betul serta tidak lupa menjalani pemeriksaan berkala.





BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU DALAM KESIHATAN PENUAAN  


Minuman campuran botani Vivix merupakan revolusi penemuan dalam pemakanan polifenol.

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine,  Elderberry Eropah dan Lobak Unggu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel antipenuaan.


VIVIX MENCEGAH PENUAAN DI PERINGKAT SELULAR

Setiap hari sel badan anda akan di serang dengan pelbagai faktor yang menggalakkan penuaan berlaku dengan pantas antaranya adalah:-

# Diet tidak seimbang
# Pencemaran dan toksin alam sekitar
# Faktor tekanan dari pelbagai sudut
# Gaya hidup dan trend masa kini yang sibuk
# Pengambilan ubat-ubatan, alkohol dan minuman keras
# Badan memerlukan dos vitamin yang tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan

Lebih banyak serangan yang dihadapi, lebih tinggilah peluang mendapat penyakit berkaitan kesan penuaan yang bakal di hidapi. Lindungilah sel-sel tubuh anda secara semulajadi dengan pelbagai bahan shaklee yang telah diuji secara klinikal.




Rahsiah umur panjang, Vivix mencegah penuaan, Shaklee Masai, Shaklee Taman Cendana, Shaklee Pasir Gudang, Shaklee Taman Scientax,






4 MEKANISME PENUAAN PADA TAHAP SELLULAR

1 KEROSAKKAN DNA
Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu " typo " ( kesilapan dari yang asal ) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur. 

Ramuan Vivix melindungi dan memperbaiki sellular DNA.


2 PENGAWALAN GENETIK
Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi ( kemerosotan ) umur pada tahap sellular.

Di dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan  penuaan tahap sellular.


3 PENGELUARAN TENAGA YANG KIAN MENURUN OLEH SEL-SEL
Mitochondria ( penjana tenaga ) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan Mitochondria menurun fungsi sel turut menurun.

Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis ( pembentukkan baru ) Mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.


4 PENIMBUNAN PROTIEN AGE
Penimbunan berlebihan protien AGE ( Advance glycation end products ) boleh menyebabkan kerosakkan tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.

Ramuan Vivix adalah 10x lebih kuat dari resveratrol ( kandungan unik dalam anggur "muscadine" ) untuk melambatkan pembentukkan protien AGE.


Juga menolong membantu menjaga / memelihara; kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan sistem imun, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga pada tahap sellular, kesihatan dan kesejahteraan.



KHASIAT DAN MANFAAT VIVIX SHAKLEE

* Menggalakkan penuaan yang sihat

* Membantu mengelakkan kanser di mana ia mampu merencat sel kanser dari menjadi lebih serius

* Mengurangkankan komplikasi diabetes/kencing manis

* Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi. Vivix mampu melindungi saraf.

* Mengurangkan insiden bagi penyakit nyanyuk

* Membantu dalam proses penurunan berat badan

* Menyokong kesihatan mata

* Meningkatkan kesihatan keseluruhan



VIVIX juga baik untuk masalah seperti di bawah ini:-

* Diabetes

* Kolesterol tinggi

* Penyakit kardiovaskular ( jantung )

* Tekanan darah tinggi

* Alzheimer atau nyanyuk

* Arthritis, osteoporosis, masalah sendi dan tulang

* Gout

* Letih

* Metabolisme badan RENDAH ( antara sebab sukar turun berat badan )

* Masalah kulit dan bintik penuaan ( kedut )

* Kanser dan tumor

* Katarak dan masalah mata

* Masalah saraf

* Lemah imun daya tahan badan- lambat sembuh sekiranya sakit






Kepada sesiapa yang tercari-cari vitamin untuk sihat saya ada menjual vitamin shaklee... Vitamin selamat dan dijamin sihat dan berkualiti

~ Vitamin Sihat sekeluarga
~ Vitamin Kanak-kanak
~ Vitamin Ibu mengandung
~ Vitamin ibu berpantang
~ Vitamin ibu menyusu
~ Vitamin untuk wanita
~ Vitamin untuk lelaki
~ Vitamin untuk warga emas
~ Vitamin cantik
~ Vitamin diet dan langsing


dan banyak lagi....



Kepada mereka yang berminat untuk membuat pembelian atau ingin mengetahui info lanjut mengenai produk Shaklee bolehlah menghubungi, sms, w/app saya...jangan lupa contact saya ye....






LERMA ABDUL RAZALI

ID 1091931

013 7836227


BLOG : www.lermarazali.com

FB : Lerma Abd Razali

FN PAGE : Lerma healtybeauty


EMAIL : Lermarusni@gmail.com


#PENGEDARSAHSHAKLEE


#SHAKLEEPASIRGUDANG




** Segala testimoni dan penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan. Apa jua penyakit, mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.



























Rabu, 21 September 2016

Tonsil atau sakit tekak ? Bagaimana mahu merawatnya..?



APA ITU TONSIL ?
Tonsil adalah satu ketulan tisu lembut yang merupakan sebahagian daripada sistem imun yang berfungsi untuk memerangkap kuman termasuklah bakteria dan virus. Tonsil berbeza dari segi saiz antara individu lain dengan individu yang lain. Ianya seringkali di kaitkan dengan keadaan sakit tekak.



www.lermarazali.com



BAGAIMANA TONSIL BOLEH JADI MASALAH ?
Boleh menjadi satu masalah sekiranya berlaku pembengkakkan dan mengakibatkan gangguan pada leher dan berlaku kesukaran untuk menelan makanan. Pada tahap yang serius ianya akan terpaksa di buang dengan cara pembedahan. Keadaan ini seringkali berlaku di kalangan kanak - kanak.



FAKTOR PENGGALAK KEPADA MASALAH SAKIT TEKAK

Terdapat dua faktor utama iaitu faktor dalaman dan faktor luaran.

Faktor dalaman
* Biasanya berlaku apabila seseorang individu itu kurang menjaga kebersihan diri termasuklah kurangnya penjagaan mulut.

* Alahan terhadap sesuatu bahan juga merupakan salah satu faktor penyumbang sakit tekak.

* Dihedrasi merupakan salah satu faktor yang menyumbang kepada masalah sakit tekak atau tonsil bengkak ni.

* 1- Jangkitan virus merupakan agen penyebab yang biasa kepada masalah sakit tekak jika dibandingkan dengan patogen bakteria.
   
   2- Kumpulan A streptococol adalah bakteria yang paling biasa penyebab kepada jangkitan pada saluran tekak yang akut dan satu - satunya bentuk jangkitan yang biasa di mana rawatan antibiotik diperlukan.   



Faktor luaran
* Faktor cuaca yang panas kering dan tidak menentu memberi impak terhadap kesihatan seseorang yang lemah sistem daya tahan tubuh.

* Sebaran sebarang penyakit melalui udara juga memberi kesan kepada mereka yang mudah dijangkiti penyakit.

* Faktor persekitaran yang tercemar sama ada pencemaran laut, pencemaran darat dan juga pencemaran udara yang di penuhi oleh sampah sarap dan juga asap dan gas-gas beracun yang di lepaskan oleh kilang - kilang perindustrian dan juga asap kenderaan.



CIRI - CIRI MEREKA YANG SEDANG SAKIT TONSIL
Mereka yang sedang mengalami masalah ni selalunya kerap batuk yang di ikuti dengan selsema dengan hingus yang meleleh, gatal dan sakit tekak. Mereka juga banyak mendiamkan diri akibat sakit yang tidak tertahan. Mereka kerap bersin, mata berair dan kepenatan serta demam dengan suhu yang tidak terlalu tinggi. 



PENAWAR SAKIT TEKAK
Cadangan vitamin Shaklee untuk mereka yang kerap ada masalah tonsil bengkak ni adalah:-

NUTRIFERON
* Wajib ada untuk tonsil bengkak sebab ianya adalah untuk mengelakkan kuman atau bakteria dari terus merebak.

* Nutriferon merupakan satu-satunya interferon semulajadi di dunia yang mampu mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari. 

* Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.


MEAL SHAKE
* More to supply nutrien pada badan dia.

* Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh dan kaya dengan protien agar badan mampu melawan jangkitan penyakit. Badan yang sihat sukar dijangkiti oleh sebarang penyakit.


PERFORMANCE DRINK
* Meningkatkan daya ketahanan badan dengan memberikan  tenaga kepada otot dan sel dengan cepat.

* Mencegah penyahhidratan dengan mengurangkan kehausan.

* Mengandungi komponen elektrolit yang penting seperti sodium, chloride, megnesium, kalsium dan potasium bagi membantu tubuh menjaga bendalir agar tidak kekeringan.

* Membekalkan tenaga dan daya ketahanan fizikal dengan mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolism air dalam tubuh.



OMEGA GUARD
* Berfungsi untuk mengelakkan radang
* Boleh amik if dah reda sikit sebab omega ni memang panas if water intake tak bagus tak digalakkan takut badan nanti tak tahan panas.


VITAMIN C SR PLUS @ CHEWABLE
* Mempunyai kemampuan  dalam melegakan imflamasi dan menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

* Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman.

* Menyingkatkan waktu pemulihan.

* Mengurangkan symptom flu dan selesema.



GARLIC
* Merupakan antibiotik yang selamat dan semulajadi.

* Selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh.

* Menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.

* Menghalang alergy, selesema, sinus dan hidung yang sensitif



Sebarang pertanyaan dan pembelian tentang produk shaklee boleh hubungi saya:-




LERMA ABDUL RAZALI
013 7836227
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
FB : Lerma Abd Razali
FN : Lerma healty/beauty
COD:Masai,Tmn Cahaya Masai, Cahaya Baru, Tmn Scientax, Kota Masai, Pasir Gudang, Tmn pasir Putih


*** Dapatkan konsultasi percuma dan tips eksklusif dengan setiap pembelian anda.




Segala testimoni dan penulisan mengenai produk dilaman ini BUKAN bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan. Apa jua penyakit, mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan.









ALFALFA & RAHSIANYA/SHAKLEE PASIR GUDANG






ALFALFA COMPLEX SHAKLEE


Assalamualaikum dan salam sayang...


Satu produk dari Shaklee yang sangat-sangat best khasiatnya terutama pada kaum wanita. Sesiapa yang dah cuba pasti tau sangat memang gojesss... pada sesiapa yang belum tahu... saya nak kongsilah rahsia produk ni kat korang...nak tahu apa produk tu..? Dah tentulah " Alfalfa Complex " dari Shaklee... 


Alfalfa ialah tumbuhan yang padat dengan segala jenis nutrien. Akar tunjangnya tumbuh sedalam enam meter bagi menyerap pelbagai nutrien dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, manakala daunnya pula mengumpulkan tahap klorofil yang tinggi melalui proses fotosintesis semula jadi.

Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Alfalfa Complex merupakan salah satu Formula Unik Shaklee yang mula dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an.
Sumber alfalfa semula jadi
Tablet boleh dihancurkan dan dicampurkan ke dalam air mendidih untuk dijadikan minuman herba asli.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang berisiko menghidap lupus eritematosus sistemik hendaklah berbincang dengan doktor mereka sebelum mengambil produk ini. Jika anda hamil atau menyusukan anak, sila dapatkan nasihat daripada pakar penjagaan kesihatan profesional anda terlebih dahulu.

Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.



KEBAIKAN ALFALFA

* Penawar keputihan
* Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
* Resdung
* Allergi dan keradangan
* Melegakan sakit sendi dan belakang.
* Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
* Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
* Memberi kelegaan semasa haid.
* Merawat arthitis
* Bagus untuk elergi dan ekzema
* Merawat asma
* Mencuci usus bagi membuang toksik dalam badan
* Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan
   Jangkitan dalam buah pinggang
* Meneutralkan asid dalam badan
* Merawat masalah keputihan pada wanita
* Menganjalkan payudara bagi wanita.
* Bertindak sebagai kacip fatimah bagi para isteri.
* Memulihkan urat selepas bersalin
* Membantu merawat bahagian intim wanita.
* Meningkat stamina bagi persediaan hubungan suami isteri
* Melegakan sembelit

* Legakan pms
* Milk booster



Keistimewaan dan kelebihan yang ada pada Alfalfa complex shaklee;

* Sumber semulajadi bukan sintetik

* Mudah dan senang di bawa dalam beg kecil

* Mengandungi vitamin A, C, E, kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. 

Sumber alfalfa semula jadi

* Tablet boleh dihancurkan dan dicampurkan ke dalam air mendidih untuk dijadikan minuman herba asli.

* Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.

* Ditanam tanpa semburan bahan kimia

* Disediakan dalam dua pek bersaiz 330 biji dan 700 biji

* Tidak memudaratkan kepada bayi menyusu

* Membantu melengkapkan zat dan nutrien

* Sumber terbaik dari daun alfalfa ( tanpa akar dan batang )



PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG, www.lermarazali.com




TESTIMONI PENGGUNA ALFALFA SHAKLEE


lermarazali.com





Haaa.. bestnye Alfalfa Shaklee ni banyak kelebihan dan khasiatnya, pastu mudah pula tu di bawa pi mana-mana je boleh isi dalam beg galas... Saya gelar Alfalfa Shaklee ni sebagai jamu moden. Tak perlu nak susah-susah telan je... sesiapa yang nak cuba boleh contack saya ye...




Sebarang pertanyaan dan pembelian tentang produk shaklee atau ingin menjana pendapatan bersama Shaklee boleh hubungi saya; 



LERMA ABDUL RAZALI



ID 1091931



013 7836227

BLOG : www.lermarazali.com

FB : Lerma Abd Razali

FN PAGE : Lerma healtybeauty



EMAIL : Lermarusni@gmail.com




#PENGEDARSAHSHAKLEE

*********************************
PROMOSI BULAN SEPTEMBER

VITAMIN C 
BELI 6 PERCUMA 1
TWIN PACK JIMAT 5

ESP
BELI 6 PERCUMA 1
TWIN PACK JIMAT 5%
*********************************


Dapatkan konsultasi percuma dan tips eksklusive dengan setiap pembelian anda



** Segala testimoni dan penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan. Apa jua penyakit, mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.