Khamis, 25 Ogos 2016

Masalah Kulit Jerawat


Memiliki wajah yang anggun, cantik, mulus dan gebu pastinya impian setiap insan tak kira lelaki apatah lagi wanita, benar kan ? Masalah kulit seperti jeragat, kulit kusam dan jerawat di anggap sangat mencacatkan kulit wajah.

Persoalannya bagaimana mengatasi masalah jerawat yang dihidapi oleh segelintir masyarakat kita...




Mengapa masalah kulit jerawat muka ini sering kali terjadi ?

Terdapat beberapa perkara yang menjadi sebab keadaan ini berlaku antaranya;-

1. Pengunaan alat kosmetik dan alat solek tidak sesuai. 
Tidak semua bahan-bahan kosmetik yang di gunaakan adalah sesuai untuk semua jenis kulit. Ini kerana ada jenis kulit berminyak, ada kulit kering dan ada juga kulit normal serta sensitif. Dengan itu, pemilihan kosmetik yang tepat dapat mengurangkan masalah kulit anda.

2. Perubahan hormon juga mempengaruhi, peningkatan hormon testosteron yang tidak seimbang menyebabkan produksi minyak dari kalenjar minyak sangat tinggi.

3. Allergy terhadap makanan berminyak.

4. Sel kulit mati menyumbat pori-pori yang menyebabkan bakteria berkumpul dan menggalakkan pertumbuhan jerawat.

5. Jangkitan daripada bakteria propionibacterium pada lapisan kulit.

6. Mencuci muka tidak bersih. Penggunaan pencuci muka yang salah juga adalah salah satu faktor penyebab mengapa mencuci muka tidak bersih.




Faktor penyebab jerawat

1. Pemakanan yang tinggi lemak dan tinggi kandungan gula 

2. Stress

3. Jenis kulit

4. Persekitaran yang penuh dengan debu dan asap

5. Kekurangan air dalam badan



Bagaimana mengatasi masalah jerawat

1. Bersihkan wajah terutama waktu malam hendak tidur

2. Minum air kosong ikut kesesuaian badan

3. Amalan pemakanan yang sihat

4. Jangan menekan dan mengeluarkan nanah dari jerawat

5. Jangan menyentuh jerawat semasa tangan kotor

6. Bersihkan wajah dengan pembersih yang bersesuaian dengan jenis kulit anda

7. Hindari memakai produk scrub untuk menjaga agar jerawat tidak luka dan terkena jangkitan

8. Gunakan bahan semulajadi untuk masker kulit dan perawatan harian.

9. Vitamin tambahan perlu untuk menguatkan sistem imun untuk elak dari sebarang jangkitan penyakit





Berikut adalah beberapa cadangan vitamin untuk kecantikan dan masalah yang berkaitan dengan masalah kulit:-





www.lermarazali.com, shaklee pasir gudang

ESP SOY PROTIEN ISOLATE POWDER

~ Mempertingkatkan pemulihan luka
~ Mengurangkan parut
~ Membina sel-sel kulit baru
~ Meningkatkan tenaga
~ Membaikpulih sel






SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS

~ Mempertingkatkan sistem imun
~ Membantu menyekat bakteria penyebab jerawat
~ Antioksidan yang kuat
~ Membunuh bakteria
~ Mengurangkan stress







VITAM
IN E COMPLEX 
~ Melindungi diri dari redikal bebas
~Mengurangkan bintik penuaan
~Memperbaiki dan mengurangkan parut
~ Salah satu antioksidan yang kuat
~ Melegakan kekeringan kulit dan gatal







GARLIC
~ Antibiotik semulajadi
~ Mengandungi bahan semulajadi melawan fungus/kulat
~ Anti inflamasi dan anti viruslp;





Mari kita lihat pula testimoni mereka yang menggunakkan supplement shaklee sebagai alternatif untuk kecantikkan, biar gambar berbicara....






























Kepada sesiapa yang tercari-cari vitamin untuk sihat saya ada menjual vitamin shaklee... Vitamin selamat dan dijamin sihat dan berkualiti

~ Vitamin Sihat sekeluarga
~ Vitamin Kanak-kanak
~ Vitamin Ibu mengandung
~ Vitamin ibu berpantang
~ Vitamin ibu menyusu
~ Vitamin untuk wanita
~ Vitamin untuk lelaki
~ Vitamin untuk warga emas

dan banyak lagi....

Jika berminat bolehlah hubungi no di:-






Lerma Abdul Razali
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD: Pasir Gudang/Masai/Scientex/Cahaya Masai/Cahaya Baru/Kg Pasir Putih/Kota masai
Shaklee ID: 1091931
Lermarusni@gmail.com
Sms/whatsapp: 013-7836227
www.facebook.com/lerma healty/beauty



** Segala testimoni dan penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan. Apa jua penyakit, mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.




Selasa, 23 Ogos 2016

UBAT VS VITAMIN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Selalu kita dengar ubat, vitamin pun orang akan panggil ubat. Sedangkan keduanya adalah berbeza. Dalam entry ini saya nak kongsi dengan pembaca budiman perbezaan antara ubat dan juga vitamin.


www.lermarazali.com
Add caption


PERBEZAAN ANTARA UBAT DAN VITAMIN

UBAT

~ Sebut dalam bahasa B.i DRUG..jadi DRUG itu DADAH kan.. tapi kalau sebut dalam bm orang kita ni marah ! kita ni ketagih dadah ke ?

~ Ubat adalah ganjil dalam tubuh badan kita. Tiada ubat yang serasi dengan badan. Dan ianya langsung tidak dikenali oleh badan kita.

~ Merupakan bahan kimia. Sebab tu akan ada komplikasi yang berbeza antara seseorang yang makan ubat. Ini kerana ubat mengubah dan mengganggu sistem badan.

~ Mempunyai kesan sampingan.

~ Masih diproses sehingga ke buah pinggang dan ianya bertindak secara berasingan. Setiap ubat ada perbezaan dan mempunyai tindak balas yang berlainan. 

~ Pengambilan ubat terpaksa dijarakkan sebab takut akan ada tindak balas. Sebab itu ada sesetengah ubat di ambil sebelum dan selepas makan serta di jarakkan dengan waktu makan dalam tempoh setengah atau satu jam sebelum makan atau pun selepas makan.

~ Ubat mengganggu pemakanan dan juga mengganggu penyerapan zat makanan.

~ Pastinya perlukan pengawasan, sebab takut kemungkinan penyalahgunaan ubat dan terlebih dos akan bawa komplikasi yang lebih teruk dan yang lebih kritikal boleh membawa maut.

~ Perlu ada pengesahan, perlu ada makmal, perlu ada kelulusan kkm, dan banyak lagi step yang perlu dilakukan sebelum ianya benar-benar boleh digunakkan.

~ Menutup penyakit dan hanya menahan sakit. Sebab bila makan ubat penyakit akan stop tetapi bila tak makan ubat penyakit datang balik.

~ Diambil selepas atau ketika sakit. Tak sakit tak makan ubatkan..



VITAMIN

~ Adalah semulajadi dengan tubuh badan, dan dikenali.  Perasan tak bila minum vitamin macam tak ada kesan pada badan kan ?

~ Membantu sistem badan dan segala enzim berfungsi dengan lebih optima

~ Tiada sideeffect, kerana vitamin ada dua kategori iaitu vitamin yang larut dalam air dan juga vitamin larut lemak. Sebagai contoh, vitamin yang larut air sekiranya ada berlebihan dalam badan akan di buang melalui air kencing.

~ Pengambilan vitamin adalah sebaik-baiknya di ambil bersama makanan supaya mudah diserap bersama makanan.

~ Vitamin tidak perlu pengawasan yang ketat. Sebab itu sesiapa yang berkemampuan mengeluarkan produk makanan tambahan boleh mengeluarkan sebanyak mana pun. Sebab itu produk makanan tambahan melambak di pasaran berbanding ubat.

~ Merawat punca penyakit. Penyakit berpunca dari badan yang kekurangan nutrien dan zat.

~ Boleh diambil bila-bila masa dan ikut kesesuaian masing-masing.


Banyakkan perbezaan antara ubat dan vitamin ni.. jadi terpulang pada anda kerana setiap keputusan adalah terletak di tangan anda.




Kepada sesiapa yang tercari-cari vitamin untuk sihat saya ada menjual vitamin shaklee... Vitamin selamat dan dijamin sihat dan berkualiti

~ Vitamin Sihat sekeluarga
~ Vitamin Kanak-kanak
~ Vitamin Ibu mengandung
~ Vitamin ibu berpantang
~ Vitamin ibu menyusu
~ Vitamin untuk wanita
~ Vitamin untuk lelaki
~ Vitamin untuk warga emas

dan banyak lagi....

Jika berminat bolehlah hubungi no di:-






Lerma Abdul Razali
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD: Pasir Gudang/Masai/Scientex/Cahaya Masai/Cahaya Baru/Kg Pasir Putih/Kota masai
Shaklee ID: 1091931
Lermarusni@gmail.com
Sms/whatsapp: 013-7836227
www.facebook.com/lerma healty/beauty



** Segala testimoni dan penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan. Apa jua penyakit, mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.




SET SUBUR LELAKI/Shaklee pasir gudang

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Bukan kaum wanita sahaja yang memerlukan vitamin, lelaki pun apa kurangnya mestilah nak sihat juga kan ??? Hari ini saya nak cerita mengenai vitamin kesuburan lelaki. Faktor pemakanan dan gaya hidup masa kini sangat - sangat mempengaruhi tahap kesihatan lelaki masa kini.

Dengan itu, cadangan set kesuburan lelaki dari Shaklee sangat-sangat membantu mereka yang mempunyai masalah berkaitan " kelelakian " ini.

Dengan adanya info yang serba sedikit ini.. harapnya dapat membantu anda. Sila teruskan membaca.....


www.lermarazali.com, shaklee pasir gudang,






MENGAPA LELAKI PERLUKAN VITAMIN KESUBURAN:-

~ Ejakulasi tidak matang

~ Cepat letih

~ Kurang nafsu seks

~ Sperma bermasalah ( Cacat )

~ Kurang stamina

~ Disfungsi ereksi


ANTARA BEBERAPA VITAMIN YANG DAPAT MENINGKATKAN KESUBURAN LELAKI :-


VITA LEA
~ Mengandungi 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh badan seseorang dewasa.

~ Pengambilan vita lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh.

~ Jadi suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatan diri dengan mengambil multivitamin ini.



ZINK COMPLEX
~ Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan testosterone bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ovum.

~ Selain itu, Zink berperanan dalam proses pembentukkan genetik, iaitu pada DNA ( Deoxyribose nucleid Acid ).

~ Secara keseluruhannya, zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat.

~ Kekurangan zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat.

~ Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.


VITAMIN C SUSTAINED RELEASE
~ Satu tablet vita C membekalkan 500mg vitamin C.

~ Vita C shaklee adalah jenis sustained release di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dalam tubuh badan.

~ Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti vitamin E di mana ia menjaga kualiti sel sperma.

~ Sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dengan ovum.


VITAMIN E
~ Terkenal sebagai " vitamin seks " .

~ Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah embentukkan darah beku, pembentukkan sel-sel baru ( termasuk RNA & DNA ) dan lain-lain,

~ Ianya juga terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki dan wanita.

~ Sebanyak 50% selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal.

~ Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani,

~ Maka, supplement selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

~ Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

~ Pengambilan 600iu sehingga 800iu vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.


Kepada sesiapa yang tercari-cari vitamin untuk sihat saya ada menjual vitamin shaklee... Vitamin selamat dan dijamin sihat dan berkualiti

~ Vitamin Sihat sekeluarga
~ Vitamin Kanak-kanak
~ Vitamin Ibu mengandung
~ Vitamin ibu berpantang
~ Vitamin ibu menyusu
~ Vitamin untuk wanita
~ Vitamin untuk lelaki
~ Vitamin untuk warga emas

dan banyak lagi....

Jika berminat bolehlah hubungi no di:-






Lerma Abdul Razali
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD: Pasir Gudang/Masai/Scientex/Cahaya Masai/Cahaya Baru/Kg Pasir Putih/Kota masai
Shaklee ID: 1091931
Lermarusni@gmail.com
Sms/whatsapp: 013-7836227
www.facebook.com/lerma healty/beauty




** Segala testimoni dan penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan. Apa jua penyakit, mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Ahad, 21 Ogos 2016

CHEWABLE VITA C PLUS


Banyak fungsi yang mampu dilakukan oleh tubuh anda, tetapi ia tidak mampu menghasilkaan atau menyimpan vitamin C. Shaklee menawarkan Chewable vita C plus yang di tambah dengan "rose hip" dan kompleks bioflavonoid.


vitamin kanak-kanak, www.lermarazali.com, shaklee pasir gudang
CHEWABLE VITA C PLUS


PERBEZAAN SHAKLEE

Bioflavonoid dan " rose hip" ditambah untuk mempertingkatkan fungsi vitamin C dan menghalang oksidasi vitamin C di dalam tubuh. Oleh kerana vitamin C semulajadi di temui di dalam makanan bersama-sama dengan faktor lain yang berkaitan, shaklee menambah bioflavonoid dan " rose hip " , antara sebatian-sebatian yang mengandungi vitamin C yang berkait rapat sesama sendiri.

MANFAAT UTAMA

Shakee chewable vita C plus menyampaikan 100mg vitamin C dan mempertingkatkan fungsi imun dengan:-

~ Menyokong sistem pertahanan semulajadi anti-oksidan tubuh

~ Membantu menyokong integriti sel-sel

~ Menggalakkan kesihatan mata, gigi, tulang-tulang, gusi, otot-otot dan salur darah

Dengan mengunyah shaklee chewable vita C plus, air liur akan memudahkan pemecahan vitamin C, menyediakannya sarapan sebaik sahaja ianya tiba di usus kecil. 

Kajian yang talah dilakukan menunjukkan, dengan mengunyah amaun kecil vitamin C setiap hari akan menghasilkan sarapan yang lebih tinggi.


Siapa yang sesuai mengambil chewable vita C plus ?

~ Kanak-kanak

~ Orang dewasa yang sukar menelan pil atau tablet

~ Ibu mengandung

~ Ibu menyusu

~ Remaja

~ Warga emas





Kepada sesiapa yang tercari-cari vitamin untuk sihat saya ada menjual vitamin shaklee... Vitamin selamat dan dijamin sihat dan berkualiti

~ Vitamin Sihat sekeluarga
~ Vitamin Kanak-kanak
~ Vitamin Ibu mengandung
~ Vitamin ibu berpantang
~ Vitamin ibu menyusu
~ Vitamin untuk wanita
~ Vitamin untuk lelaki
~ Vitamin untuk warga emas

dan banyak lagi....

Jika berminat bolehlah hubungi no di:-







Lerma Abdul Razali
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD: Pasir Gudang/Masai/Scientex/Cahaya Masai/Cahaya Baru/Kg Pasir Putih/Kota masai
Shaklee ID: 1091931
Lermarusni@gmail.com
Sms/whatsapp: 013-7836227
www.facebook.com/lerma healty/beauty




** Segala testimoni dan penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan. Apa jua penyakit, mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.




Rabu, 17 Ogos 2016

Puding roti







PUDING ROTI SIMPLE


Bahan-bahan

200mg agar-agar tali
4 cawan air

4 keping roti
1 tin susu cair
1/2 susu pekat manis
serbuk koko / coklat
pewarna pink/merah
1 biji telur
3 sudu gula

Cara membuat

Rebus agar-agar tali bersama 4 cawan air sehingga  cair sepenuhnya atau ketulan tiada.

Sementara menunggu agar-agar masak, blender roti bersama telur, susu cair dan susu pekat manis dan gula.

Dah siap masukkan bahan yang diblender tadi ke dalam periuk rebusan agar-agar tadi dan gaul sebati...

Bahagikan adunan kepada tiga bahagian satu bahagian di campur dengan serbuk koko/coklat dan sebahagian dicampur dengan warna merah dan sebahagian dibiarkan warna asli.

Letakkan adunan coklat, merah dan warna asli secara berselang seli. Lakukan dengan cepat. 

Biarkan sejuk, nak lebih sedap masukkan dalam peti ais... pasti yummyyy... 

Selamat mencuba...



LERMA Healty/beauty, www.lermarazali.com
PUDING ROTI SIMPLE

Rasa-rasa sedap silakan share... jika ada kekurangan dan ada penambah baikkan dalam resepi ke atau any cadangan  untuk kebaikkan bersama silakan komen ea...


Kepada sesiapa yang tercari-cari vitamin untuk sihat saya ada menjual vitamin shaklee... Vitamin selamat dan dijamin sihat dan berkualiti

~ Vitamin Sihat sekeluarga
~ Vitamin Kanak-kanak
~ Vitamin Ibu mengandung
~ Vitamin ibu berpantang
~ Vitamin ibu menyusu
~ Vitamin untuk wanita
~ Vitamin untuk lelaki
~ Vitamin untuk warga emas

dan banyak lagi....

Jika berminat bolehlah hubungi no di:-



Lerma Abdul Razali
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD: Pasir Gudang/Masai/Scientex/Cahaya Masai/Cahaya Baru/Kg Pasir Putih/Kota masai
Shaklee ID: 1091931
Lermarusni@gmail.com
Sms/whatsapp: 013-7836227
www.facebook.com/lerma healty/beauty







Ais Krim sumijelly





AIS KRIM SUMIJELLY


Bahan-bahan

1 tin susu cair
1 tin susu pekat
sumijelly secukupnya (belah ikut suka hati)
Plastik ais krim
4 tin air masak


Cara membuat

Campurkan susu cair, susu pekat bersama air masak. Gaul sebati.

Masukkan sumijelly yang dibelah tadi ke dalam plastik ais krim. Ikut suka hati nak letak banyak atau sedikit.

Kemudian campurkan pula dengan susu yang telah di gaul sebati tadi. ikut suka hati nak letak banyak atau sedikit...

Dah siap... letakkan dalam peti ais... 

Selamat mencuba..


Boleh buat sendiri mudah saja kan... nilah hasilnya...jeng..jeng..jeng..


www.lermarazali.com
AIS KRIM SUMIJELLY





Saya juga menjual pelbagai VITAMIN SHAKLEE berminat ??? Boleh hubungi no di bawah:-



https://www.lermarazali.com





Selasa, 16 Ogos 2016

Hilangkan bengkak susu/Shaklee Pasir Gudang


Dalam tempoh berpantang, pelbagai dugaan yang melanda terutama pada ibu-ibu yang menyusukan anak. Kebengkakan susu adalah salah satu keadaan yang amat menyukarkan ibu berpantang.

Banyak faktor yang menyebabkan kebengkakan breast, cara pam, jenis pam, kekerapan anak dia menyusu dan anak kenyang serta beberapa faktor lain.



Faktor susu bengkak:-

1. Puting susu tersumbat
2. Stress
3. Anak tak latch betul-betul masa menyusu
4. Susu letdown tapi anak tak sedut
5. Anak kurang menyusu



Namun begitu terdapat beberapa petua dan serba sedikit info dan bolehlah di amalkan untuk mengurangkan kebengkakkan breast. Boleh juga digunakkan sebagai rujukan bagi ibu-ibu berpantang dan ibu-ibu muda yang kurang berpengalaman terutama mereka yang baru first time dapat baby.  

Cara mengurangkan kebengkakan:-

1. Susukan bayi dengan kerap, 2-3 jam sekali menyusu.

2. Menggunakan bra yang sesuai

3. Marmet alias gunakan tangan untuk pam susu

4. Tandem nursing sangat membantu mengurangkan bengkak susu terutama pada mereka yang berpantang. Apa tu "Tandem Nursing" ? Tandem Nursing ialah keadaan si ibu menyusukan bayi sambil mengepam susu. Mean, sebelah anak susu then sebelah lagi pam susu supaya tidak terbazir. Ini berlaku serentak.

5. Mandi air panas curahkan pelan-pelan dari bahu ke breast. Kalau mandi pastikan puting itu di gosok-gosok dengan tuala.

6. Tuam dengan air suam/tuala panas dan urut perlahan-lahan.

7. Sikat-sikat breast, petua orang tua-tua memang ada benarnya.

8. Usahakan pam breast kalau terlalu bengkak, tetapi gunakan yang low level.

9. Boleh juga di tekap-tekap dengan menggunakan kobis sejuk tetapi sekejap, sekadar melegakan. Jika lama-lama susu boleh kering.





Shaklee menawarkan supplement yang boleh mengurangkan kebengkakkan susu salah satunya adalah:-


Mengapa Lecithin ? Sebab lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisme lemak di dalam tubuh menjadi kepada saiz yang lebih kecil. Lecithin sangat sesuai untuk ibu dalam pantang dan ibu menyusu.

Lecithin mampu mengurangkan risiko clog duct atau duktus susu yang tersumbat. Susu ibu yang mendap terlalu banyak adalah hasil daripada kalenjar-kalenjar lemak susu yang tak di pam keluar, lama-lama berkumpul beku.

Berbalik kepada fungsi asal lecithin iaitu mengemulsi lemak dalam badan. Tugas lecithin dalam situasi ini adalah menguraikan/emulsi lemak susu yang mendap di kalenjar breast untuk mengurangkan risiko bengkak.


Selain dapat meredakkan "bengkak susu" terdapat banyak lagi khasiat lain Lecithin Shaklee ni di antaranya:-

1. Setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.

2. Lecithin membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D, E dan K yang larut lemak.

3. Meringankan sembelit. Ianya melembapkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.

4. Menghalang obesiti, pengambilan lecithin dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

5. Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress.

6. Mengaktifkan metabolisme sel dan melambatkan penuaan.

7. Menghalang kejadian batu karang. Lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.



TESTIMONI 1





TESTIMONI 2







Terdapat beberapa set cadangan pilihan vitamin untuk para ibu mengandung, ibu berpantang dan ibu menyusu mengikut keperluan dan kemampuan.




PILIHAN 1

set kurus ibu menyusu


PILIHAN 2

shaklee pasir gudang, www.lermarazali.com
pilihan set bersalin shaklee





PILIHAN 3

www.lermarazali.com, shaklee pasir gudang
set pantang best






Dapatkan konsultasi percuma dan tips ekslusive dengan setiap pembelian anda


BERMINAT ???  UNTUK INFO DAN ORDER BOLEH HUBUNGI SAYA DI :-








Lerma Abdul Razali
Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Independent Distributor
COD: Pasir Gudang/Masai/Scientex/Cahaya Masai/Cahaya Baru/Kg Pasir Putih/Kota masai
Shaklee ID: 1091931
Lermarusni@gmail.com
Sms/whatsapp: 013-7836227
www.facebook.com/lerma healty/beauty








** Segala testimoni dan penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan. Apa jua penyakit, mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.